Endnu en 3D-printer har fundet sin vej til NEXTTECH, 3D printcentret der har til huse i kælderen på IBC i Kolding. I februar blev en metalprinter taget i brug, nu gælder det den banebrydende 3D farveprinter HP MJF 580.

3. maj 2019

NEXTTECHs vision er at være et af de stærkeste videnscentre inden for 3D print produktion, et videns- og printcenter der skal være med til at styrke virksomhedernes konkurrencekraft. Som virksomhed kan du blive medlem hos NEXTTECH, og du får dermed mulighed for at lære om, afprøve og producere produkter i 3D print. Du får ligeledes adgang til NEXTTECHs kæmpe store netværk, der blandt andet kan bidrage med ny viden og inspirere dig og din virksomhed.

- En stor fordel ved at være medlem af NEXTTECH er, at du som virksomhed kan bruge NEXTTECH som dit eget 3D printcenter, forklarer Karsten Friis Hansen, der er direktør hos NEXTTECH. Vi er det eneste printcenter, hvor du selv kan have hands-on. Du kan komme og sidde i huset, arbejde, holde møder i vores lokaler, bruge maskinerne og ikke mindst vores know-how, omkring maskiner, postprocessing og efterbehandling.

3D teknologi er en stor investering, og derfor er det en fordel for virksomhederne, at de kan afprøve 3D print teknologien hos NEXTTECH, inden de selv går ud og investerer i printere.

- Vi har investeret mange penge i printere, fortæller Karsten om de 8 professionelle 3D printere, som centret i dag råder over. Metalprinteren fik vi hertil i samarbejde med Sjølund A/S, den første af sin slags i norden, og den er vi og virksomhederne rigtig glade for. Det næste er en HP 3D farveprinter, og i et samarbejde med HP og PLMGroup holder vi d. 4. juni et arrangement, hvor vi fortæller, hvordan du kan drage fordel af de nye designmuligheder printeren tilbyder. Sådanne samarbejder med leverandørerne af udstyr, sikrer også at vi altid vil have de sidste nye maskiner stående til vores rådighed.

- Vi kan selvfølgelig kun opfordre de lokale virksomheder til at blive medlem. Det giver virksomheden en række fordele i forhold til udvikling og produktion, bl.a. en kortere udviklings- og produktionstid, da du selv kan være til stede og tage produkterne med hjem – og du minimerer derfor også dine omkostninger. Endelig giver 3D print også mulighed for at fremstille meget komplekse og kundetilpassede elementer.

Er du interesseret i at høre mere om NEXTTECH og 3D print – eller kunne du være interesseret i et medlemskab, så tag fat i Karsten Friis Hansen for at høre mere (Tel +45 2536 3722 eller email kfh@nexttech.dk)