Der bliver aftenåbent hos en række af Business Koldings medlemsvirksomheder i Koldingområdet tirsdag d. 6. oktober.

18. september 2015

Her kan unge og deres forældre komme forbi og få en snak, samt se hvilke uddannelsesmuligheder der er. Mange unge tager nemlig deres forældre med på råd, når uddannelsesvalget nærmer sig.

Det er Ungdommens Uddannelsesvejledning, UU-center Kolding, der står bag arrangementet Åben Virksomhed. Aftenen er målrettet eleverne i 8.-10. klasse samt unge mellem 15-17 år. I alt 10 virksomheder åbner dørene, så de unge kan få en fornemmelse af hvilke jobtyper, der er.

"Vi er meget glade for, at virksomhederne har lyst til at tage imod elever og forældre denne aften. Det er af stor betydning for elevernes afklaring af uddannelsesønsker, at de får mulighed for at tale med mennesker, der er aktive i de forskellige erhverv", fortæller Bjarne Juhl Olesen, der er leder af UU-center Kolding.

Virksomhederne slår dørene op fra kl. 17.00-19.30, og sidst arrangementet blev afholdt, var der 248 deltagende elever.

De ti virksomheder, der stiller sig til rådighed, er:

Åben Virksomhed er et led i forsøget på at styrke forbindelsen mellem erhvervslivet og de unge, der står foran at skulle vælge uddannelsesretning.

På selve aftenen vil en række nuværende elever eller nyuddannede også være til stede, så de kan fortælle om netop deres uddannelse.