Verdens største vækstkonkurrence, ”EY Entrepreneur of the Year” er en hyldest til de dygtigste og mest innovative vækstskabere. I år blev den koldingensiske virksomhed Nic. Christiansen Gruppen A/S nomineret, men desværre løb de ikke med prisen. Ikke desto mindre ser Nic. Christiansen Gruppen nomineringen som en vigtig milepæl i deres historie.

19. marts 2021

Nic. Christiansen Gruppen blev udpeget som vinder af den prestigefyldte pris i Region Syd- og Sønderjylland og var således blandt de i alt 1623 virksomheder udvalgt som deltagere af EY. CEO Niels Bertelsen giver medarbejderne æren for, at virksomheden kom med i betragtning og helt i finalen:

- Da vi blev nomineret til prisen, så var vi utroligt stolte og beærede. At komme med i finalen er fantastisk – også selvom det ikke blev til en sejr. Vi ser nomineringen som en vigtig milepæl i Nic. Christiansens historie. Det er et vidnesbyrd om, at den retning, bestyrelsen har sat og de resultater, hver enkelt medarbejder har leveret, er imponerende. Det er vi stolte af. Samtidig vil vi gerne ønske stort tillykke til European Energy A/S med den fortjente sejr, siger Niels Bertelsen, CEO i Nic. Christiansen Gruppen.

Nic. Christiansen Gruppen er med et højt niveau for solgte biler en af de førende nordisk-baltiske bilkoncerner. I flere år har virksomheden arbejdet strategisk med at gøre Norden og Baltikum til et hjemmemarked. Strategien har udløst stærke økonomiske resultater, og den har også vist sig robust i et udfordret 2020, hvor hele branchen var udfordret.

“Nomineringen er et vidnesbyrd om, at den retning, bestyrelsen har sat og de resultater, hver enkelt medarbejder har leveret, er imponerende. Det er vi stolte af.”

Niels Bertelsen, Nic. Christiansen Gruppen

Solide nøgletal er en forudsætning for at blive nomineret. Oven i det kræver det unikke resultater at være med i opløbet. Her har EY lagt vægt på Nic. Christiansen Gruppens villighed til at investere i vækstskabelse via de seneste års nordiske ekspansion og koncernens fokus på digitalisering.

En omfattende digitaliseringsstrategi har været undervejs hos Nic. Christiansen Gruppen, som har budt på markante investeringer. I den kommende tid, forventer koncernen også at skulle foretage flere investeringer inden for digitalisering. Det vil ruste koncernen på et tidspunkt, hvor bilmarkedet gennemgår store forandringer i såvel forbrugerefterspørgsel som fra lovgivernes side.

- Det er de succesfulde virksomhedsejere, der er i fokus i vækstkonkurrencen EY Entrepreneur Of The Year, og når man tilmed når så langt og er så tæt med i opløbet, som Nic Christiansen Gruppen har været i år, så er det udtryk for en flot og anerkendelsesværdig præstation. Det er værd at holde øje med fremover, lyder det fra Søren Smedegaard Hvid, Partner i EY og direktør for EY Entrepreneur Of The Year,

Netop den næste epoke for bilbranchen har været noget, som Nic. Christiansen Group har været stærkt optaget af. Nomineringen fra EY anser Nic. Christiansen Gruppen som et tegn på, at virksomheden er godt rustet til de næste års afgørende forandringer i markedet.

- Selvom 2020 var et hårdt år for alle, så er vi fortrøstningsfulde. Vi står stærkere end nogensinde til at gribe de store muligheder, der står foran bilbranchen i de kommende år. Vi har et solidt grundlag for videre vækstskabelse i de kommende år, som særligt vil være præget af den grønne omstilling. Vi har mange spændende og ambitiøse grønne produkter på vej, som vi er sikre på vil blive taget godt imod af kunderne, siger Niels Bertelsen, CEO i Nic. Christiansen Gruppen.

Koncernens hovedaktivitet er importen af Hyundai, Honda, Land Rover og Jaguar, de tre bilkæder Bayern AutoGroup, Terminalen, British MotorGroup samt leasing- og finansieringsselskabet, NCG Finans. Nic. Christiansen Gruppen opererer i Danmark, Norge, Sverige, Finland samt Baltikum.