Mød her to virksomheder, der har tilmeldt sig FN17 Netværket, og hør hvorfor de deltager. Har du fokus på arbejdet med FN17 Verdensmål og bæredygtig udvikling i din virksomhed, så skal du med i netværket, hvor vi samler virksomhederne til sparring og ny viden.

10. november 2022

Netværket mødes fire gange om året, og giver mulighed for at dele erfaringer, drøfte udfordringer, få ny viden og diskutere udvikling med andre virksomheder, som et led i at holde fokus på arbejdet med Verdensmålene og bæredygtig udvikling i egen virksomhed. Der ud over vil der komme forskellige oplægsholdere, der fortæller om forskellige temaer.

- Vi kan se et potentiale i at deltage som rådgivningsvirksomhed for at få endnu mere indblik i, hvad der rør sig hos virksomhederne, og hvad det er for frustrationer, man løber ind i, forklarer Jeanette Lauridsen fra Be Sustainable ApS, der tidligere deltog i netværkets opstartsmøde. I forhold til os selv som forretning, så bruger vi Verdensmålene som rammeværktøj og som udgangspunkt for samtalen både med vores kunder og i andre typer netværk.

“Vi kan se et potentiale i at deltage som rådgivningsvirksomhed for at få endnu mere indblik i, hvad der rør sig hos virksomhederne, og hvad det er for frustrationer, man løber ind i.”

Jeanette Lauridsen, Be Sustainable ApS

- Vores forventninger til at være med er, at netværk gerne skal være "give & take" og vi forventer selvfølgelig at blive inspireret til vores eget arbejde med Verdensmålene, men også at bidrage med eksempelvis cases eller viden omkring bæredygtighed og mere ansvarlighed til de andre medlemmer i netværket, fortsætter Jeanette.

En anden der deltog i opstartsmødet er Christina Rosenkvist fra Palby Marine:

- Jeg håber at få inspiration og ny viden til mit on-going projekt med bæredygtighed og de 17 Verdensmål. Og det er vigtigt at få et godt netværk, som nørder lige så meget i dette som mig, da jeg ikke finder den sparring internt i mit firma.

FN17 Netværkets første frokostmøde på Restaurant Marinaen

Hos Jeanette arbejder de med Verdensmål i forhold til kundens interesser. Ikke kun som rammesætning, men de ligger altid og lurer, bag det de gør.

- Det vanskelige ved Verdensmålene, og i det hele taget når vi snakker grøn omstilling, så er der for mange, der kun lige får krattet i overfladen. Der kommer som oftest hurtigt til at mangle dybde, og det er faktisk det, vi ser som en af de store udfordringer. En anden udfordring er, at det er svært, at blive "opdaget" som grøn virksomhed, men virksomhederne tør til gengæld heller ikke stille sig i frontlinjen, og tage diskussionen om de valg og fravalg, som de tager i deres forretning.

Kontakt Lise for mere info om FN17 Netværket

Se næste arrangement her: