I en tid hvor virksomheder skal kunne omstille sig i en fart, hvor vi skal tænke nyt – og forhåbentlig blive klogere, så dukker der en hel skov af webinarer op, hvor end vi bevæger os på de sociale medier. Webinarer hvor uddannelsesinstitutioner, jobcentre, erhvervshuse og private aktører deler viden.

De mange nyindrettede hjemmekontorer bliver pludselig omdannet til konferencelokaler, når du med et enkelt klik på musen er til seminar, bare på computeren, sammen med måske 100 andre deltagere.

For dig der aldrig har prøvet det før, kan vi kun opfordre dig til at få tilmeldt et relevant et af slagsen. Det er en nem måde at opnå ny viden på, og det kræver ingen tekniske forudsætninger. Ofte modtager du et link, du skal klikke på – og så er du klar.

Business Kolding oplever for tiden en stor efterspørgsel på især advokater og revisorer i vores Gratis Rådgivning, og har derfor udvidet med et rådgiverkorps, der også står klar til at hjælpe.
Læs mere ↗
Investeringsselskabet StartupBoost A/S tilbyder på grund af Corona-krisen at låne iværksætter-virksomheder op til 100.000 kroner rente- og gebyrfrit i et halvt år.
Læs mere ↗
City Kolding har lavet et lokalt tiltag, der også gælder andre virksomheder.
Læs mere ↗
Der er udbudt et 30 dages online opkvalificeringsforløb for ufaglærte og faglærte inden for brancherne service, turisme, hotel og restauration.
Læs mere ↗

I morgen tirsdag deltager borgmester Jørn Pedersen i ugens første webinar. Hør blandt andet om Kolding Kommunes omstilling og initiativer for at imødegå Covid19-krisen. Der vil på webinaret være mulighed for at stille spørgsmål, og komme med bud på, hvad vi i fællesskab kan gøre for at holde gang i Koldings økonomi, og hvordan får vi genrejst væksten, når krisen en gang er ovre. Skal du være med? Vi starter klokken 9

01. april 2020 kl. 15.00
På dette webinar vil Erhvervshus Sydjylland stille skarpt på lønkompensation og hjælpepakker. Her kan du blive klogere på de muligheder for gratis hjælp og sparring, du og din virksomhed har i denne svære tid.
02. april 2020 kl. 16.00
På baggrund af situationen med coronavirus, gennemfører vi p.t. Gratis Rådgivning online / telefonisk.
02. april 2020 kl. 9.00
På dette webinar fortæller direktør for IBC, Jens Gamauf, og direktør for voksen- og efteruddannelse på IBC, Kirsten Jensen, om hvordan kriser og strategisk kompetenceudvikling bør følges hånd i hånd.
03. april 2020 kl. 9.00
Mød Casper Edens, Iværksætter og indehaver af Edens Management. Han har følgeskab af en lokal butik, nemlig Susanna B, som op til dette webinar har fået gode råd, tips og tricks af Casper. Hør hvordan hun har øget salget ved brug af Facebook og hvordan DU kan skabe mere omsætning.
03. april 2020 kl. 9.00
Medstrøm og Fremtidsfabrikken tilbyder nu et GET-SET-GO forløb for iværksættere, der gør det muligt at blive fortrolig med en hurtig omstilling fra fysiske møder til online møder. Med særligt fokus på værdiskabende kundemøder.
14. april 2020 kl. 9.00
Medstrøm tilbyder nu en onlineversion af Tankestrøm, hvor vi læner os om at de erfaringer, vi har med flere end 400 deltagere gennem forløbet. Forløbet består af 3 halve dage.
Læs mere og tilmeld dig her ↗

Iværksætteri i praksis er et aftenkursus over syv aftener for dig, der vil sikre at du har det fulde overblik over alle områder af virksomhedsdriften.

Frameld nyhedsbrev