På Jernet 4H i Kolding, midt i Danmarks produktionscentrum, ligger produktionsvirksomheden Rolf Schmidt Industriplast A/S, og er en af de virksomheder der lever stille men godt. Vi har lavet et lille protræt af virksomheden.

Rolf Schmidt Industriplast blev grundlagt i 1978 og har i dag 52 ansatte. De har i dag 3.500 kvm. fabriks- og lagerhal og 500 kvm. administration. Efter en større tilbygning og renovering tilbage i 2019, kan faciliteterne nu rumme godt 70 mand, og der er plads til endnu flere maskiner. Deres kerneområde er bearbejdning og rådgivning i termoplast, og de fremstiller emner efter kundens ønsker og behov – efter tegninger, skitser og prøver. Deres målsætning er høj service, høj kvalitet og en sikker og hurtig leveringstid.

Læs resten af artiklen
Business Kolding har netop gennemført tredje runde af en spørgeskemaundersøgelse om virksomhedernes konsekvenser af COVID19. 232 virksomheder har svaret, heraf er 88% etablerede virksomheder, de resterende er iværksættere der yngre end 3 år.
Læs mere ↗
Hvor længe kan du klare dig – helt alene – i den norske vildmark? Kim Krohn der deltog i dette års TV-program ”Alene i Vildmarken” klarede sige i 60 dage uden kontakt til omverdenen. Vi har sammen med Kim planlagt et online foredrag d. 25. juni, hvor du kan høre om hans eventyr.
Læs mere ↗
Selv om sommerferien nærmer sig, modtager vi hos Business Kolding fortsat mange henvendelser fra kommende iværksættere, personer der har en god idé og en drøm om at starte egen virksomhed – men også en lang række spørgsmål.
Læs mere ↗
Startups kan nu søge om medfinansiering til fastholdelse af udviklingsmedarbejdere via Innobooster People.
Læs mere ↗

Hvordan forbereder man sig på 60 dage alene i en vildmark i Norge, og hvordan overkommer man de mentalt pressede situationer?

23. juni 2020 kl. 10.00
Hør om mulighederne ved den norske støttepakke for den maritime sektor - er der muligheder for din virksomhed?
24. juni 2020 kl. 9.00
Brug lidt af din sommer på at sørge for, at det er din hjemmeside der dukker op, når dine kunder søger på Google!
25. juni 2020 kl. 9.00
Klaus Hell fra The Trade Council/Erhvervshus Sydjylland tilbyder eksportsparring i Pakhuset på forskellige datoer.
02. juli 2020 kl. 17.00
Få overblik over hvilke muligheder du har som iværksætter hos Business Kolding, Virksomhedsguiden og i resten af erhvervsfremmesystemet.
Frameld nyhedsbrev