Den 24. februar samler Foreningen Business Kolding traditionen tro medlemsvirksomhederne i Kolding Kommune til et brag af et Award Show – hvis Corona-situationen altså tillader det. Efter en aflysning i 2021, er vi klar til at holde et brag af en prisuddeling, hvor Kolding kommunes erhvervsliv skal hyldes.

Traditionen tro bliver der uddelt fire priser, nemlig Årets Iværksætter, Verdensmålsprisen, Initiativprisen og årets Virksomhed. De fire priser er sponsoreret af Andersen PartnersBDODM Greenkeeping og Danske Bank.

Læs resten af artiklen og se hvordan du kommer med...
På Industrivej 36 i Vamdrup er logistikvirksomheden Comodality rykket ind i de store lyse lokaler, der tidligere husede Davidsen Tømmerhandels showroom. Da de ikke selv bruger alle kontorlokaler, har de nu et ønske om at leje de flotte kontorer ud, og etablere et godt kontorfællesskab.
Læs mere ↗
Endnu en gang åbner SMV:Digital for ansøgninger til de forskellige puljer, hvor du kan få rådgivning til digital omstilling.
Læs mere ↗
Tyskland er Danmarks næst største eksportmarked kun knebent overgået af USA og verdens fjerdestørste økonomi. Dette sammenholdt med at Tyskland er et af vor nærmarkeder og potentialet næsten ”uendeligt” for danske virksomheder, er det oplagt at rette blikket mod syd.
Læs mere ↗
Der kan være mange gode og positive aspekter ved, at rekruttere udenlandske medarbejdere, og det behøver ikke være besværligt. Få tips til tiltrækning og rekruttering af faglært og højtkvalificeret arbejdskraft gennem WorkinDenmark.
Læs mere ↗

Overvejer du, om din virksomhed skal være med til at skabe mere biodiversitet?

25. januar 2022 kl. 7.45
Kom med i et innovativt og givende netværk, hvor vi ser ind i 3D-prints muligheder og udfordringer for den enkelte virksomhed.
26. januar 2022 kl. 8.00
Få indsigt i, hvordan den offentlige sektor køber ind.
28. januar 2022 kl. 9.00
På dette workshopforløb får du en række virksomme og velafprøvede værktøjer til at sælge dine ydelser eller produkter, på en måde du kan stå inde for. Bliv afklaret med hvordan du kan gribe salgsprocessen an og få struktur på den - så du bliver fortrolig med at kontakte kunderne og sælge personligt.
03. februar 2022 kl. 7.45
”Verdensmål i Praksis” Sådan udvikler du din virksomhed i en bæredygtig retning - med verdensmålene som ramme.
Læs mere og tilmeld dig her ↗

Foreningen Business Kolding bød velkommen til følgende nye medlemmer i december 2021:

• Helle Solhøj - Tilbyder akademiske kompetencer indenfor kunst- og kulturformidling: tekstarbejde, projektudvikling, foredrag, undervisning, rundvisninger og guidede oplevelser.
  • Forstas A/S - Forstas er en entreprenør- og anlægsgartnervirksomhed.
  • Comodality ApS - Transport og logistik via hav, luft, vej og tog.
  • Ejendomsmæglerfirmaet John Frandsen Erhverv - John Frandsen Erhverv beskæftiger sig med salg, udlejning og vurdering af alle typer erhvervsejendomme, herunder også investerings- og boligudlejningsejendomme.
Frameld nyhedsbrev