I en tid hvor det ikke er så nemt at mødes, og hvor Business Kolding ikke holder så mange arrangementer pga. COVID-19, har vi besluttet, at vi i den kommende tid vil præsentere vores medarbejdere for jer, så I kan lære dem endnu bedre at kende. I denne uge kan du møde Medlems- og Iværksætterkonsulent Amanda Adelborg Hedevang.

23. november 2020

Amanda kort fortalt
Fokus på medlemskab af Foreningen Business Kolding, iværksætteri, 6-ugers iværksætterforløb for ledige, kontorfællesskaber og udviklingsmiljøer, erhvervsnetværk.

Fakta om Amanda
Amanda Adelborg Hedevang er 34 år og født og opvokset i Kolding. Amanda har en uddannelsesmæssig baggrund indenfor økonomi og en professionsbachelor i International Salg og Marketing fra IBA i Kolding. Derudover har hun taget akademifag inden for ledelse.

Amanda har førhen været selvstændig, som konsulent for virksomheder i vækst. Hun er ved siden af arbejdet hos Business Kolding, stadig selvstændig, dog i et mindre omfang, hvor hun primært beskæftiger sig med udlejning af ejendomme.

Primære arbejdsopgaver
Amanda har været ansat i 4 år ved Business Kolding, og arbejder hovedsageligt med iværksættere og medlemmer af Foreningen Business Kolding.

Foreningen Business Kolding har næsten 650 medlemmer som spænder bredt over alle brancher. Amanda er med til at skabe medlemsaktiviteter, med fokus på en større fremdrift for virksomhederne og har desuden en rolle i forhold til den strategiske udvikling af foreningen Business Kolding.

“Det er vigtigt, at vi er i konstant dialog med virksomhederne, således at vi kan være med til at agere og igangsætte nye initiativer, når det er nødvendigt.”

Amanda Hedevang, Business Kolding

- Business Kolding fungerer blandt andet som virksomhedernes talerør, og det er derfor vigtigt, at vi er i konstant dialog med dem, således at vi kan være med til at agere og igangsætte nye initiativer, når det er nødvendigt. Det arbejde er alsidigt og konstant omskifteligt, og det er helt sikkert noget, jeg synes gør det ekstra spændende at arbejde med.

Amanda har primært fokus på de kreative virksomheder, samt ledige, som går med drømme og ambitioner om at starte egen virksomhed. Business Kolding har i samarbejde med Jobcenteret i Kolding, skabt et 6 ugers iværksætterforløb, hvor ledige der gerne vil starte selvstændigt har mulighed for at arbejde intensivt med deres kommende virksomhed bla. igennem ide- og forretningsudvikling og sparring med mentorer.

- I løbet af de 6 uger arbejder vi målrettet og personligt med den enkelte iværksætter, så de kommer ud på den anden side med et godt fundament for at etablere deres virksomhed, og dermed også komme ud og bliver selvforsøgende.

“Vi arbejder målrettet og personligt med den enkelte iværksætter, så de kommer ud på den anden side med et godt fundament for at etablere deres virksomhed.”

Amanda Hedevang, Business Kolding

Derudover arbejder Amanda også med samarbejde og koordinering med de mange kontorfælleskaber, udviklingsmiljøer og øvrige erhvervsnetværk i Kolding. Hun har også igennem flere EU projekter været med til at skabe grobund og etablering af understøttende netværk, indsatser og aktiviteter for de kreative iværksættere samt intraprenante studerende i Kolding.

Hvad er vigtigt for dig?
- Alsidige og meningsfulde arbejdsrelationer og opgaver betyder meget for mig, sammen med en stor portion råderum til at løse opgaver på nytænkende måder. Jeg har igennem 4 år hos Business Kolding haft rig mulighed for at udvikle mig selv og de arbejdsopgaver og mål jeg har haft qua stor frihed til at tilgå dem innovativt. Derudover betyder det kollegiale meget for mig, og internt har vi et rigtig godt samarbejde og det er dejligt at kunne arbejde et sted, hvor man synes at kollegaerne er vanvittig kompetente inden for hver deres område samtidig med, at vi har det sjovt sammen, slutter Amanda.

Vil du høre mere, så kontakt

amanh@businesskolding.dk
Medlems- og iværksætterkonsulent