TV Kolding lukker ned

Efter næsten 30 år i byen lukker TV Kolding ned. Det har siden 2013, hvor tilskuddet fra Kulturministeriet blev givet til andre TV kanaler i region Sydjylland, været en kamp for at få solgt de produktioner, der skulle til for, at kunne betale de omkostninger der er for at holde stationen i live.

Vi har haft et par gode år i 2014 og 2015 men siden er det blevet sværere og sværere, siger formand Edvard Køhrsen fra TV Kolding.

Vi har igangsat særlige salgsoptimeringstiltag – men dette er svært – så vi må erkende at tiden er løbet fra vort formål – at give lokal TV til Koldings borgere.

- Det er blevet svært at konkurrere på dette område, idet alle jo via en mobiltelefon i dag kan lave levende billeder. Vi har således forsøgt at finde et alternativ via flot producerede indslag til

både TV og digitale sociale medier m.v. Men de ambassademedlemsskaber vi har skaffet er desværre ikke nok, til at holde stationen i live, oplyser Edvard Køhrsen.

Den nuværende bestyrelse låser således dørene i Bredgade i denne uge og om der kommer gang i et nyt lokalforankret TV i Kolding er uvis.

Yderligere oplysninger:

Edvard Køhrsen – mobil 284501

Seneste nyheder

Kolding-virksomheden Green Hydrogen Systems har sammen med 11 partnere fra Danmark, Norge, Frankrig og Storbritannien fået tildelt ca. 225 mio. kr. fra EU til et storstilet elektrolyseanlæg i energiparken GreenLab Skive. Projektet, med titlen GreenHyScale, er det første af sin slags og skal være med til at fremme anvendelsen af elektrolyse i stor skala.

I tirsdags kunne Foreningen Business Kolding ENDELIG åbne dørene for et stort foreningsarrangement, hvor omkring 700 gæster var samlet til FIRMAFESTEN, et arrangement for både ledelse og medarbejdere.

Kæmpestort tillykke til Eltang Skole med indvielsen af et nyt 100 kvm. stort væksthus og økolarie! Og tillykke til skolen med deres nye, officielle titel som UNESCO-Verdensmålsskole som medlem af netværket UNESCO Associated Schools Network Denmark.