TV Kolding lukker ned

Efter næsten 30 år i byen lukker TV Kolding ned. Det har siden 2013, hvor tilskuddet fra Kulturministeriet blev givet til andre TV kanaler i region Sydjylland, været en kamp for at få solgt de produktioner, der skulle til for, at kunne betale de omkostninger der er for at holde stationen i live.

Vi har haft et par gode år i 2014 og 2015 men siden er det blevet sværere og sværere, siger formand Edvard Køhrsen fra TV Kolding.

Vi har igangsat særlige salgsoptimeringstiltag – men dette er svært – så vi må erkende at tiden er løbet fra vort formål – at give lokal TV til Koldings borgere.

- Det er blevet svært at konkurrere på dette område, idet alle jo via en mobiltelefon i dag kan lave levende billeder. Vi har således forsøgt at finde et alternativ via flot producerede indslag til

både TV og digitale sociale medier m.v. Men de ambassademedlemsskaber vi har skaffet er desværre ikke nok, til at holde stationen i live, oplyser Edvard Køhrsen.

Den nuværende bestyrelse låser således dørene i Bredgade i denne uge og om der kommer gang i et nyt lokalforankret TV i Kolding er uvis.

Yderligere oplysninger:

Edvard Køhrsen – mobil 284501

Seneste nyheder

I foråret har uddannelsesinstitutioner på Campus Kolding indgået en aftale om at etablere en Hard-skills Station for alle studerende på campus. Her vil fokus være på at skabe et community, hvor studerende kan træne mere teknisk orienterede kompetencer, som vi netop oplever, at virksomhederne kalder på.

Foreningen Business Kolding inviterer alle medlemmer til et inspirerende og garanteret morsomt show, når vi afholder Koldings største Firmafest d. 29. september i Koldinghallen, og vi håber både at se dig og dine kolleger.

I onsdags fik vi holdt årets Sommerfest for medlemmer af Foreningen Business Kolding i de fantastiske omgivelser på Løverodde. 200 var tilmeldt og ankom både på cykel, i bus og bil – og en enkelt lagde til ved bådebroen i egen båd.