Nyt samarbejde vil styrke syd- og sønderjyske virksomheder

Virksomhederne i Syd- og Sønderjylland kan se frem til et stærkere tilbud om efteruddannelse af medarbejderne. International Business Academy (IBA) i Kolding og Erhvervsakademi SydVest (EASV) i Esbjerg og Sønderborg vil indgå et samarbejde, der skal sikre endnu bedre og flere uddannelser til medarbejderne i området.

Det går godt for virksomhederne i Syddanmark. Faktisk så godt, at manglen på kvalificeret arbejdskraft efterhånden er ved at være den største udfordring for at sikre fortsat vækst. Derfor vil områdets to store udbydere af efteruddannelse, IBA i Kolding og EASV i Esbjerg og Sønderborg, nu indlede et forpligtende samarbejde om et stærkt, samlet tilbud til områdets virksomheder.

Læs mere om samarbejdet her

Seneste nyheder

Sidste fredag inviterede Foreningen Business Kolding indenfor til BusinessBar i smukke og grønne omgivelser i Geografisk Have, og sikke en succes. Her samlede vi virksomhederne til en dag med værdiskabende netværk.

I uge 25 rykker KOMtaineren – kommunens mobile dialog- og mødested – ind på Kolding Havn med et tilbud til alle om at kikke forbi og få en uformel snak om udviklingen af Koldings havneområder.