Nyt samarbejde vil styrke syd- og sønderjyske virksomheder

Virksomhederne i Syd- og Sønderjylland kan se frem til et stærkere tilbud om efteruddannelse af medarbejderne. International Business Academy (IBA) i Kolding og Erhvervsakademi SydVest (EASV) i Esbjerg og Sønderborg vil indgå et samarbejde, der skal sikre endnu bedre og flere uddannelser til medarbejderne i området.

Det går godt for virksomhederne i Syddanmark. Faktisk så godt, at manglen på kvalificeret arbejdskraft efterhånden er ved at være den største udfordring for at sikre fortsat vækst. Derfor vil områdets to store udbydere af efteruddannelse, IBA i Kolding og EASV i Esbjerg og Sønderborg, nu indlede et forpligtende samarbejde om et stærkt, samlet tilbud til områdets virksomheder.

Læs mere om samarbejdet her

Seneste nyheder

Pga. stigende smittetal fraråder det danske Udenrigsministerium nu alle ikke-nødvendige rejser til Tyskland. Forretningsrejser betragtes dog ofte som nødvendige. Det er op til den enkelte medarbejder og virksomhed at vurdere.

Hvis virksomheden har brug for et hurtigt svar på en COVID 19-test, er der mulighed for at få svar på få timer nu.

Spørgeundersøgelse #4

Business Kolding har tidligere udsendt tre spørgeskemaer til virksomheder om COVID 19 betydning for erhvervslivet. Måske er den nyeste undersøgelse endt i din mailboks.