Nyt samarbejde vil styrke syd- og sønderjyske virksomheder

Virksomhederne i Syd- og Sønderjylland kan se frem til et stærkere tilbud om efteruddannelse af medarbejderne. International Business Academy (IBA) i Kolding og Erhvervsakademi SydVest (EASV) i Esbjerg og Sønderborg vil indgå et samarbejde, der skal sikre endnu bedre og flere uddannelser til medarbejderne i området.

Det går godt for virksomhederne i Syddanmark. Faktisk så godt, at manglen på kvalificeret arbejdskraft efterhånden er ved at være den største udfordring for at sikre fortsat vækst. Derfor vil områdets to store udbydere af efteruddannelse, IBA i Kolding og EASV i Esbjerg og Sønderborg, nu indlede et forpligtende samarbejde om et stærkt, samlet tilbud til områdets virksomheder.

Læs mere om samarbejdet her

Seneste nyheder

Rosa Kildahl, kendt fra Bagedysten, kan andet end at bage. Hun har siden 2008 drevet virksomheden H2O Branding, men har netop solgt den til Kolding-virksomheden BeFree.dk.

Med køkkenet som legeplads

Bettina og Martin Beltoft-Olsen flyttede sidste år deres virksomhed TapasTilDøren.dk fra Vejen til Kolding. I det nye køkken er der nu plads til at udvikle virksomheden. Her kan du lære dem bedre at kende.

Bæredygtighedshuset i Jernbanegade er Kolding Kommunes knudepunkt for bæredygtighed og grøn omstilling. I øjeblikket kan du opleve udstillingen ”Grøn Omstilling – med erhvervslivet i centrum”.