Ny virksomhed i Kolding allerede i design-samarbejde

Koldings fokus på design tiltrækker nu endnu en ambitiøs virksomhed.

LEDON, der producerer redskaber til legepladser, rykker ind og har allerede fundet sammen med en af Koldings etablerede designvirksomheder. Kolding Hotel Apartments lægger arealer til en LEDON-legeplads, der skal fungere som virksomhedens showroom. Det er en løsning, der gør stor gensidig gavn, fortæller begge parter.

Det er altid rart at føle sig velkommen. Og det gør virksomheden LEDON i høj grad efter beslutningen om at flytte den snart 50 år gamle, familieejede producent af legeredskabers administration til Kolding. Produktionen foregår stadig i Arnum.

LEDON har lejet sig ind i Svane Shippings lokaler på Nordkajen, og da virksomheden drøftede behovet for et udendørs showroom, naturligvis i form af en legeplads, formidlede Business Kolding kontakten til én af Koldings etablerede designvirksomheder.

Seneste nyheder

I efteråret lancerede Business Kolding et nyt koncept for iværksættere, Go’Morn StartUp, en række morgenmøder, hvor vi satte fokus på de udfordringer, som både nye og kommende iværksættere møder. Nu gentages succesen og et nyt program er klar.

Iværksætteri og foretagsomhed trives i Kolding. Der er potentiale til at styrke indsatsen yderligere ved at understøtte forretningsudviklingen i kommende og nystartede virksomheder. Derfor har Fonden for Fynske Bank igen i år sagt ja til en donation, der skal understøtte iværksætterkonkurrencen Fynske Bank Start Up Lab.