Miljøfirma køber plads til at udvide sine aktiviteter i Kolding

Meldgaard Gruppen udvider på Eltangvej i Koldings nordlige industrikvarter.

Meldgaard Gruppen har købt 68.000 kvadratmeter, hvor virksomheden i forvejen har sine aktiviteter med forurenet jord, slagger og beton. De har fremtidssikret virksomheden ved at købe nabogrunden. Inden årsskiftet vil de også bygge en administrationsbygning på Eltangvej.

Virksomheden har cirka 20 medarbejdere på adressen.

Seneste nyheder

Træet er FSC-mærket, og snart er alu-listerne lavet af skrot og gamle øldåser. Bæredygtighed er ikke kun noget, der ligger på hylden i Lone Porsgaard Rasmussens firma, Dansk Varebilindretning. Det er også blevet en hjertesag, hvor hun prædiker om FN’s Verdensmål for mindre virksomheder, for de skal være en del af løsningen.

Hvordan kan man som campingplads melde sig ind i klimakampen, og gøre en forskel? Det spørgsmål var let nok at svare på for Christina og Martin Pedersen, der altid har haft havet og havmiljøet i hjertet – både som deres fælles interesse, men også som basis for deres erhverv.

I marts måned blev det besluttet, at virksomheder kan give deres medarbejdere et gavekort eller en oplevelsespakke til en værdi af op til 1.200 kr. – ganske skattefrit. Ordningen gælder hele 2021, altså med tilbagevirkende kraft fra 1. januar.