LINK Mobility breder sig til Tyskland

LINK Mobility Group, der også har afdeling i Kolding, har indgået en købsaftale med Tysklands førende udbyder af mobile messaging-tjenester, Whatever Mobile.

Den tyske virksomhed sidder på cirka 40 procent af markedet for mobile messaging tjenester for den tyske finansielle sektor.

LINK Mobility er i forvejen stærk på det nordiske marked, og med opkøbet fortsætter LINK Mobility sin ekspansionsstrategi ind i Europa.

Whatever Mobile blev grundlagt i 2002, har 50 ansatte og ligger i Hamborg.

”Der er gået 12 måneder siden den danske forretning blev en del af LINK Mobility Group, det har indtil nu været en spændende rejse, som nu leder os ind i Tyskland og Europa. I oktober hvor den endelige closing finder sted, så vil vi i LINK Mobility Group være tæt ved 200 medarbejdere i koncernen. Vi oplever en fantastisk vækst organisk i vores markeder, og ved opkøb øger vi vores toplinje og bundlinje betragteligt”, siger Søren Aarslev Sundahl, Managing director og Boardmember.

Opkøbet får også positiv effekt på Koldingafdelingen, der holder til i pyramiden. Her vil al drift i LINK Mobility fortsat være samlet, ligesom der også fortsat vil være administration og salgskontor. På sigt vil Søren Aarslev Sunddahl da heller ikke afvise, at opkøbet vil betyde flere ansættelser i Kolding.

”Aktien er steget med 172 procent siden jeg kom med, det giver en helt særlig motivation at være en del af en virksomhed som LINK. Jeg er stolt af at se min forretning i Kolding nu sammen med LINK vokse ud i Europa”, slutter Søren Aarslev Sundahl.

Seneste nyheder

Nu er der atter gang i køkkenet i Arena Syd – Vamdrup Kultur- og Fritidscenter i Vamdrup. Det er iværksætter Katrine Dissing, der med virksomheden Lykkegaarden – kvalitetsmad til alle, svinger gryderne, når hun laver mad til virksomheder og visiterede borgere i Kolding Kommune.

Så er vi kommet til sidste profil i denne omgang, hvor du har kunnet møde alle Business Koldings medarbejdere. I denne uge kan du møde fynboen Lars Bo Frederiksen. Han har primært fokus på produktions-, industri- og fødevarevirksomhederne i Kolding Kommune.

Mens landet har været på lavt blus, har fødevarevirksomheden Procudan haft fuld damp på kedlerne og investeret i et avanceret blanderi til fødevareingredienser. På den måde står Kolding-virksomheden endnu stærkere i den internationale konkurrence.