Kolding virksomhed indstillet til Dansk Tysk Erhvervspris

Kolding virksomheden, Aller Aqua er i år indstillet til at modtage Dansk Tysk Erhvervspris, som hvert år uddeles af Dansk Tysk Handelskammer, som Business Kolding har et tæt samarbejde med.

Aller Aqua A/S med hovedsæde i Christiansfeld er en familieejet virksomhed, som nu i 50 år har produceret fiskefoder til dam- og havbrug.

Omsætningen i virksomheden er fra 2012 til 2016 steget fra 573 millioner kroner til 944 millioner kroner, og overskuddet er vokset fra 34 til 53 millioner. For 11 år siden indgik virksomheden et samarbejde med Emsland-Stärke om at producere fiskefoder, koncentreret ærteprotein og kartoffelstivelse i Golßen ved Berlin.

Fra 2008 til 2016 er medarbejdertallet i Tyskland vokset fra 40 til 96.

Vi synes, at Aller Aqua om nogen fortjener, at modtage denne pris. Alle kan stemme her

Sidste dato for at afgiv stemme er den 13. november 2017.

Seneste nyheder

I efteråret serverede Business Kolding marketingkonceptet Marketing á la Carte, en række arrangementer, hvor deltagerne kunne blive meget klogere på forskellige marketingdiscipliner. Nu er det nye menukort klar.

Undersøgelser viser, at danske små og mellemstore virksomheder generelt ser et forretningsmæssigt potentiale i brugen af Additive Manufacturing (AM), herunder 3D print, men er udfordret af manglen på kvalificerede medarbejdere.

I denne uge er det Sannie Poulsen, du kan lære bedre at kende. Sannie står for “alt det sjove”, hun er nemlig event- og marketingmedarbejder.