Kolding virksomhed indstillet til Dansk Tysk Erhvervspris

Kolding virksomheden, Aller Aqua er i år indstillet til at modtage Dansk Tysk Erhvervspris, som hvert år uddeles af Dansk Tysk Handelskammer, som Business Kolding har et tæt samarbejde med.

Aller Aqua A/S med hovedsæde i Christiansfeld er en familieejet virksomhed, som nu i 50 år har produceret fiskefoder til dam- og havbrug.

Omsætningen i virksomheden er fra 2012 til 2016 steget fra 573 millioner kroner til 944 millioner kroner, og overskuddet er vokset fra 34 til 53 millioner. For 11 år siden indgik virksomheden et samarbejde med Emsland-Stärke om at producere fiskefoder, koncentreret ærteprotein og kartoffelstivelse i Golßen ved Berlin.

Fra 2008 til 2016 er medarbejdertallet i Tyskland vokset fra 40 til 96.

Vi synes, at Aller Aqua om nogen fortjener, at modtage denne pris. Alle kan stemme her

Sidste dato for at afgiv stemme er den 13. november 2017.

Seneste nyheder

Business Kolding søger en erhvervskonsulent, med særligt ansvar for medlemsservice og medlemshvervning; og som skal facilitere erhvervs-netværk inden for grøn omstilling og bæredygtighed, der understøtter FNs verdensmål.

Energistyrelsen har afsat 200 mio. kr. til energieffektiviseringer i 2020 og samlet set ca. 3,5 mia. kr. frem mod 2030. Det er en udmøntning af Energiaftalen fra 2018 og Klimaaftalen for energi og industri 2020.

COVID-19 har desværre stadig fæste i Danmark, og vi kan nok også desværre se ind i et efterår og en vinter, hvor vi fortsat skal tage forbehold for at hindre, at situationen eskalerer.