Kolding virksomhed indstillet til Dansk Tysk Erhvervspris

Kolding virksomheden, Aller Aqua er i år indstillet til at modtage Dansk Tysk Erhvervspris, som hvert år uddeles af Dansk Tysk Handelskammer, som Business Kolding har et tæt samarbejde med.

Aller Aqua A/S med hovedsæde i Christiansfeld er en familieejet virksomhed, som nu i 50 år har produceret fiskefoder til dam- og havbrug.

Omsætningen i virksomheden er fra 2012 til 2016 steget fra 573 millioner kroner til 944 millioner kroner, og overskuddet er vokset fra 34 til 53 millioner. For 11 år siden indgik virksomheden et samarbejde med Emsland-Stärke om at producere fiskefoder, koncentreret ærteprotein og kartoffelstivelse i Golßen ved Berlin.

Fra 2008 til 2016 er medarbejdertallet i Tyskland vokset fra 40 til 96.

Vi synes, at Aller Aqua om nogen fortjener, at modtage denne pris. Alle kan stemme her

Sidste dato for at afgiv stemme er den 13. november 2017.

Seneste nyheder

I foråret har uddannelsesinstitutioner på Campus Kolding indgået en aftale om at etablere en Hard-skills Station for alle studerende på campus. Her vil fokus være på at skabe et community, hvor studerende kan træne mere teknisk orienterede kompetencer, som vi netop oplever, at virksomhederne kalder på.

Foreningen Business Kolding inviterer alle medlemmer til et inspirerende og garanteret morsomt show, når vi afholder Koldings største Firmafest d. 29. september i Koldinghallen, og vi håber både at se dig og dine kolleger.

I onsdags fik vi holdt årets Sommerfest for medlemmer af Foreningen Business Kolding i de fantastiske omgivelser på Løverodde. 200 var tilmeldt og ankom både på cykel, i bus og bil – og en enkelt lagde til ved bådebroen i egen båd.