Kæmpe succes med Åben Virksomhed

Der var gang i dørhåndtagene, da unge sammen med deres forældre i denne uge var inviteret på besøg hos en række virksomheder i Koldingområdet.

Arrangementet Åben Virksomhed går ud på, at virksomhederne holder aftenåbent og inviterer elever fra 8.-10. klasse samt unge mellem 15-17 år og deres forældre indenfor. Her kan de unge stifte bekendtskab med andre unge, der er lærlinge, og spørge ind til, hvad deres job går ud på.
330 unge, der står for at skulle vælge en uddannelsesretning, mødte op. Det er ca. 80 flere end sidste gang.

”Vi er meget begejstret for at så mange unge tog imod tilbuddet. Det viser, at de unge tænker over deres uddannelsesvalg, og at de gerne vil søge efter det helt rigtige for dem”, fortæller UU leder Bjarne J. Olesen.

Arrangementet med Åben Virksomhed i tirsdags var så stor en succes, at UU Centeret allerede nu begynder at planlægge et nyt arrangement med andre virksomheder på plakaten. Tak til de virksomheder der bidrog i år.

Seneste nyheder

I sidste uge kunne folkene bag Vamdrup Kino afsløre en stor lokal donation, da den lokale virksomhed Dansk Auto Logik har doneret 5.735.000 kr. til ’Vores Hus’, som er arbejdstitlen på et stort projekt, hvor Vamdrup Kino udbygges, så de fremover også kommer til at rumme Vamdrup Bibliotek, en multisal, mødelokaler og en større foyer.

”Hvor lang tid vil der gå, før vi har vænnet os til, at vi nu kan smide mundbindet og færdes mere frit,” spurgte studieværten antropologen, som var gæst i et radioprogram om genåbningen. ”Cirka halvandet minut,” svarede antropologen.