Kæmpe succes med Åben Virksomhed

Der var gang i dørhåndtagene, da unge sammen med deres forældre i denne uge var inviteret på besøg hos en række virksomheder i Koldingområdet.

Arrangementet Åben Virksomhed går ud på, at virksomhederne holder aftenåbent og inviterer elever fra 8.-10. klasse samt unge mellem 15-17 år og deres forældre indenfor. Her kan de unge stifte bekendtskab med andre unge, der er lærlinge, og spørge ind til, hvad deres job går ud på.
330 unge, der står for at skulle vælge en uddannelsesretning, mødte op. Det er ca. 80 flere end sidste gang.

”Vi er meget begejstret for at så mange unge tog imod tilbuddet. Det viser, at de unge tænker over deres uddannelsesvalg, og at de gerne vil søge efter det helt rigtige for dem”, fortæller UU leder Bjarne J. Olesen.

Arrangementet med Åben Virksomhed i tirsdags var så stor en succes, at UU Centeret allerede nu begynder at planlægge et nyt arrangement med andre virksomheder på plakaten. Tak til de virksomheder der bidrog i år.

Seneste nyheder

Kolding-virksomheden Green Hydrogen Systems har sammen med 11 partnere fra Danmark, Norge, Frankrig og Storbritannien fået tildelt ca. 225 mio. kr. fra EU til et storstilet elektrolyseanlæg i energiparken GreenLab Skive. Projektet, med titlen GreenHyScale, er det første af sin slags og skal være med til at fremme anvendelsen af elektrolyse i stor skala.

I tirsdags kunne Foreningen Business Kolding ENDELIG åbne dørene for et stort foreningsarrangement, hvor omkring 700 gæster var samlet til FIRMAFESTEN, et arrangement for både ledelse og medarbejdere.

Kæmpestort tillykke til Eltang Skole med indvielsen af et nyt 100 kvm. stort væksthus og økolarie! Og tillykke til skolen med deres nye, officielle titel som UNESCO-Verdensmålsskole som medlem af netværket UNESCO Associated Schools Network Denmark.