Kæmpe succes med Åben Virksomhed

Der var gang i dørhåndtagene, da unge sammen med deres forældre i denne uge var inviteret på besøg hos en række virksomheder i Koldingområdet.

Arrangementet Åben Virksomhed går ud på, at virksomhederne holder aftenåbent og inviterer elever fra 8.-10. klasse samt unge mellem 15-17 år og deres forældre indenfor. Her kan de unge stifte bekendtskab med andre unge, der er lærlinge, og spørge ind til, hvad deres job går ud på.
330 unge, der står for at skulle vælge en uddannelsesretning, mødte op. Det er ca. 80 flere end sidste gang.

”Vi er meget begejstret for at så mange unge tog imod tilbuddet. Det viser, at de unge tænker over deres uddannelsesvalg, og at de gerne vil søge efter det helt rigtige for dem”, fortæller UU leder Bjarne J. Olesen.

Arrangementet med Åben Virksomhed i tirsdags var så stor en succes, at UU Centeret allerede nu begynder at planlægge et nyt arrangement med andre virksomheder på plakaten. Tak til de virksomheder der bidrog i år.

Seneste nyheder

Business Koldings Go Green inviterer alle interesseret til morgenmøde og morgenbrød. Fokus for morgenmøderne er FN17 verdensmål og bæredygtig udvikling. Der vil være 5 morgenmøder, med hvert sit tema. Temaerne er valgt efter bæredygtighedskompasset, som fokuserer på de 5 udviklingstrin i bæredygtig virksomhedsudvikling.

CO2-Klubben skifter navn

I december 2020 overtog Foreningen Business Kolding driften af erhvervsnetværket "CO2-Klubben" fra Erhvervsgruppen Kolding, og netværket er vokset fra 42 til imponerende 192 medlemsvirksomheder, der deler en fælles vision om, at sænke CO2 udledningen i Kolding Kommune - men medlemmerne har fået blod på tanden, så nu sker der noget nyt!