Industrigiganten Danfoss køber Sondex

Koldingvirksomheden Sondex, der er blandt de førende inden for produktion og salg af varmevekslere, er blevet solgt til Danfoss.

Dermed fortsætter Danfoss de senere års opkøbsbølge. Sondex og Danfoss har samarbejdet i flere år, og der er store synergier mellem virksomhedernes produkter.

Sondexejer Aage Søndergaard Nielsen ønsker ikke at oplyse salgsværdien, men eksperter peger ifølge Jyllandsposten Erhverv på, at Danfoss har betalt i omegnen af 1,5 mia. kr. for virksomheden.

Seneste nyheder

For mere end 40 år siden startede el-virksomheden AB Electric op i Det Gamle Mejeri i Bjert – siden har de været igennem en rivende udvikling, og er flyttet i større lokaler på Birkedam i Kolding. Tanker og tiltag om bæredygtighed og grøn omstilling kommer i dag både virksomheden og deres kunder til gode.

Hvert år offentliggør Børsen en liste over de 1000 største virksomheder i Danmark. I corona-året 2020 landede den samlede omsætning i disse virksomheder på 3346 mia. kr., hvilket overraskende er højere end 2019, hvor tallet var på 3310 mia. kr. 25 virksomheder fra Kolding kommune er på listen.

Der er så uendeligt mange uddannelser, man kan vælge imellem i dag, men hvordan finder man den rette uddannelse? Og hvilke kompetencer efterspørger virksomhederne?