HusCompagniet flytter deres hoveddomicil til Kolding

Landets største typehusfirma, HusCompagniet, lukker afdelingen i Haderslev for at flytte den til Kolding.

Med et markant domicil ved Aunsbjergs nyrenoverede projekt på hjørnet af Vejlevej og Platinvej i Kolding flytter HusCompagniet deres virksomhed fra Haderslev til Kolding.

I ugen op til december kunne Peter Hausted, afdelingsdirektør fra HusCompagniet, og Alex Aunsbjerg, ejer af Aunsbjerg, underskrive en aftale, der gør det til en realitet, at nordens største husbyggerfirma flytter deres hoveddomicil til Kolding i lokaler, de lejer af Aunsbjerg.

”Der har gennem et par måneder været en god dialog, som netop er udmundet i en aftale. Her hos HusCompagniet er vi meget tilfredse med de rammer, vi frem over bliver eksponeret i, i Kolding,” siger Peter Hausted, afdelingsdirektør hos HusCompagniet.

At valget faldt på lige Kolding, skyldes ifølge Peter Hausted, at byen er et kraftcenter for udvikling af nye boligområder.

Den nye afdeling på hjørnet af Vejlevej og Platinvej står færdig til indflytning for de 35 medarbejdere i maj 2018.

Seneste nyheder

I sidste uge kunne folkene bag Vamdrup Kino afsløre en stor lokal donation, da den lokale virksomhed Dansk Auto Logik har doneret 5.735.000 kr. til ’Vores Hus’, som er arbejdstitlen på et stort projekt, hvor Vamdrup Kino udbygges, så de fremover også kommer til at rumme Vamdrup Bibliotek, en multisal, mødelokaler og en større foyer.

”Hvor lang tid vil der gå, før vi har vænnet os til, at vi nu kan smide mundbindet og færdes mere frit,” spurgte studieværten antropologen, som var gæst i et radioprogram om genåbningen. ”Cirka halvandet minut,” svarede antropologen.