HusCompagniet flytter deres hoveddomicil til Kolding

Landets største typehusfirma, HusCompagniet, lukker afdelingen i Haderslev for at flytte den til Kolding.

Med et markant domicil ved Aunsbjergs nyrenoverede projekt på hjørnet af Vejlevej og Platinvej i Kolding flytter HusCompagniet deres virksomhed fra Haderslev til Kolding.

I ugen op til december kunne Peter Hausted, afdelingsdirektør fra HusCompagniet, og Alex Aunsbjerg, ejer af Aunsbjerg, underskrive en aftale, der gør det til en realitet, at nordens største husbyggerfirma flytter deres hoveddomicil til Kolding i lokaler, de lejer af Aunsbjerg.

”Der har gennem et par måneder været en god dialog, som netop er udmundet i en aftale. Her hos HusCompagniet er vi meget tilfredse med de rammer, vi frem over bliver eksponeret i, i Kolding,” siger Peter Hausted, afdelingsdirektør hos HusCompagniet.

At valget faldt på lige Kolding, skyldes ifølge Peter Hausted, at byen er et kraftcenter for udvikling af nye boligområder.

Den nye afdeling på hjørnet af Vejlevej og Platinvej står færdig til indflytning for de 35 medarbejdere i maj 2018.

Seneste nyheder

Kolding-virksomheden Green Hydrogen Systems har sammen med 11 partnere fra Danmark, Norge, Frankrig og Storbritannien fået tildelt ca. 225 mio. kr. fra EU til et storstilet elektrolyseanlæg i energiparken GreenLab Skive. Projektet, med titlen GreenHyScale, er det første af sin slags og skal være med til at fremme anvendelsen af elektrolyse i stor skala.

I tirsdags kunne Foreningen Business Kolding ENDELIG åbne dørene for et stort foreningsarrangement, hvor omkring 700 gæster var samlet til FIRMAFESTEN, et arrangement for både ledelse og medarbejdere.

Kæmpestort tillykke til Eltang Skole med indvielsen af et nyt 100 kvm. stort væksthus og økolarie! Og tillykke til skolen med deres nye, officielle titel som UNESCO-Verdensmålsskole som medlem af netværket UNESCO Associated Schools Network Denmark.