HusCompagniet flytter deres hoveddomicil til Kolding

Landets største typehusfirma, HusCompagniet, lukker afdelingen i Haderslev for at flytte den til Kolding.

Med et markant domicil ved Aunsbjergs nyrenoverede projekt på hjørnet af Vejlevej og Platinvej i Kolding flytter HusCompagniet deres virksomhed fra Haderslev til Kolding.

I ugen op til december kunne Peter Hausted, afdelingsdirektør fra HusCompagniet, og Alex Aunsbjerg, ejer af Aunsbjerg, underskrive en aftale, der gør det til en realitet, at nordens største husbyggerfirma flytter deres hoveddomicil til Kolding i lokaler, de lejer af Aunsbjerg.

”Der har gennem et par måneder været en god dialog, som netop er udmundet i en aftale. Her hos HusCompagniet er vi meget tilfredse med de rammer, vi frem over bliver eksponeret i, i Kolding,” siger Peter Hausted, afdelingsdirektør hos HusCompagniet.

At valget faldt på lige Kolding, skyldes ifølge Peter Hausted, at byen er et kraftcenter for udvikling af nye boligområder.

Den nye afdeling på hjørnet af Vejlevej og Platinvej står færdig til indflytning for de 35 medarbejdere i maj 2018.

Seneste nyheder

I efteråret lancerede Business Kolding et nyt koncept for iværksættere, Go’Morn StartUp, en række morgenmøder, hvor vi satte fokus på de udfordringer, som både nye og kommende iværksættere møder. Nu gentages succesen og et nyt program er klar.

Iværksætteri og foretagsomhed trives i Kolding. Der er potentiale til at styrke indsatsen yderligere ved at understøtte forretningsudviklingen i kommende og nystartede virksomheder. Derfor har Fonden for Fynske Bank igen i år sagt ja til en donation, der skal understøtte iværksætterkonkurrencen Fynske Bank Start Up Lab.