Har du styr på, hvad du kan trække fra i momsregnskabet?

Senest 2. september skal ca. 450.000 virksomheder indberette og betale moms for første halvår eller andet kvartal 2019.

Bliv klar til momsfristen 2. september.

For at kunne indberette og betale den rette moms, skal der være styr på bilag og bogføring. Det er ikke altid let for små og nystartede virksomheder. Nogle bilag kan nemlig godt give udfordringer.

Må du fx trække frokosten på restaurant med en forretningsforbindelse fra? Udgifterne i forbindelse med en rejse? Eller hvad med en ny computer? Bogføring er ikke altid helt enkelt. Der er mange ting, der spiller ind, fx hvordan udgiften er betalt og brugt.

Derfor har Skattestyrelsen lavet en bogføringsguide. Indtil videre er den målrettet enkeltmands-virksomheder med momspligt og uden ansatte.

Du bliver guidet på vej
Med Bogføringsguiden får du svar på, hvilke bilag du kan få fradrag for, og hvor meget du kan trække fra. Samtidig hjælper guiden dig til at bogføre bilagene på de rigtige konti. Du skal blot svare på nogle enkle spørgsmål om dit bilag. Så får du svar på, om bilaget giver fradrag, og hvordan det bogføres.

Guiden kan hjælpe dig med at bogføre en lang række bilagstyper - også dem som mange virksomheder har svært ved at bogføre korrekt. Det er fx udgifter til repræsentation, telefon og rejser.

Seneste nyheder

Business Koldings Go Green inviterer alle interesseret til morgenmøde og morgenbrød. Fokus for morgenmøderne er FN17 verdensmål og bæredygtig udvikling. Der vil være 5 morgenmøder, med hvert sit tema. Temaerne er valgt efter bæredygtighedskompasset, som fokuserer på de 5 udviklingstrin i bæredygtig virksomhedsudvikling.

CO2-Klubben skifter navn

I december 2020 overtog Foreningen Business Kolding driften af erhvervsnetværket "CO2-Klubben" fra Erhvervsgruppen Kolding, og netværket er vokset fra 42 til imponerende 192 medlemsvirksomheder, der deler en fælles vision om, at sænke CO2 udledningen i Kolding Kommune - men medlemmerne har fået blod på tanden, så nu sker der noget nyt!