Har din virksomhed momsfrist 1. juni?

Med SKATs app kan du få hjælp til at huske momsfristerne

Er du en af de 135.000 virksomheder, der har momsfrist 1. juni, er du måske allerede godt i gang med momsregnskabet. Men måske er du en af dem, der først kommer i tanke om det lige op til fristen – eller efter?

Med SKATs app får du hjælp til at huske fristerne. Når du logger på med virksomhedens NemID, får du en oversigt over de frister, der er relevante for din virksomhed. Med et enkelt klik kan du overføre fristerne til din egen kalender på telefonen.

Har du ikke haft køb og salg i perioden – husk at indberette 0

Selv om din virksomhed ikke har haft køb eller salg i perioden, skal du stadig indberette moms. Du skal da indberette et 0. Det kan du nemt og hurtigt gøre under Indberet Moms i appen.

Hvis ikke du husker det, skal du betale renter, og det kan ende med, at du også skal betale en afgift på 800 kr.

Du kan downloade SKATs app gratis i AppStore eller PlayButik.

Læs eventuelt mere på www.skat.dk/app

Seneste nyheder

Træet er FSC-mærket, og snart er alu-listerne lavet af skrot og gamle øldåser. Bæredygtighed er ikke kun noget, der ligger på hylden i Lone Porsgaard Rasmussens firma, Dansk Varebilindretning. Det er også blevet en hjertesag, hvor hun prædiker om FN’s Verdensmål for mindre virksomheder, for de skal være en del af løsningen.

Hvordan kan man som campingplads melde sig ind i klimakampen, og gøre en forskel? Det spørgsmål var let nok at svare på for Christina og Martin Pedersen, der altid har haft havet og havmiljøet i hjertet – både som deres fælles interesse, men også som basis for deres erhverv.

I marts måned blev det besluttet, at virksomheder kan give deres medarbejdere et gavekort eller en oplevelsespakke til en værdi af op til 1.200 kr. – ganske skattefrit. Ordningen gælder hele 2021, altså med tilbagevirkende kraft fra 1. januar.