Dansk Tysk samarbejde under VM

Virksomhederne i Kolding bruger håndbold VM for kvinder til at styrke samarbejdet med Tyskland, der netop spiller sine VM kampe i Kolding.

Sydbank, Dansk-Tysk Handelskammer og Business Kolding har fokus på Tyskland op til kampene i aften. Der er har været overvældende interesse, og flere end 80 repræsentanter fra erhvervslivet i Kolding Kommune og medlemmer af Dansk-Tysk Handelskammer deltager i fælles erhvervsmøde.

Her får de en update om den tyske økonomi fra Reiner Perau, adm. Direktør i Dansk-Tysk Handelskammer, status på det tyske marked set fra Sydbank og konkrete erfaringer fra en virksomhed med eksportsucces.

”Tyskland er et vigtigt marked for vores virksomheder. Så når tyskerne spiller på ”hjemmebane” i Kolding, udnytter vi da muligheden for at bringe erhvervslivet endnu tættere sammen. Det er kontakter som disse, der senere kan skabe vækst, flere jobs og penge i kassen”, fortæller Tommy Langhoff, adm. Direktør i Business Kolding og baggrunden for at koble landkamp og business sammen.

Når de gode relationer på tværs er grænsen er udviklet, skal virksomhederne se Tyskland, der skal op imod de forsvarende verdensmestre fra Brasilien.

Seneste nyheder

I sidste uge kunne folkene bag Vamdrup Kino afsløre en stor lokal donation, da den lokale virksomhed Dansk Auto Logik har doneret 5.735.000 kr. til ’Vores Hus’, som er arbejdstitlen på et stort projekt, hvor Vamdrup Kino udbygges, så de fremover også kommer til at rumme Vamdrup Bibliotek, en multisal, mødelokaler og en større foyer.

”Hvor lang tid vil der gå, før vi har vænnet os til, at vi nu kan smide mundbindet og færdes mere frit,” spurgte studieværten antropologen, som var gæst i et radioprogram om genåbningen. ”Cirka halvandet minut,” svarede antropologen.