Dansk Tysk samarbejde under VM

Virksomhederne i Kolding bruger håndbold VM for kvinder til at styrke samarbejdet med Tyskland, der netop spiller sine VM kampe i Kolding.

Sydbank, Dansk-Tysk Handelskammer og Business Kolding har fokus på Tyskland op til kampene i aften. Der er har været overvældende interesse, og flere end 80 repræsentanter fra erhvervslivet i Kolding Kommune og medlemmer af Dansk-Tysk Handelskammer deltager i fælles erhvervsmøde.

Her får de en update om den tyske økonomi fra Reiner Perau, adm. Direktør i Dansk-Tysk Handelskammer, status på det tyske marked set fra Sydbank og konkrete erfaringer fra en virksomhed med eksportsucces.

”Tyskland er et vigtigt marked for vores virksomheder. Så når tyskerne spiller på ”hjemmebane” i Kolding, udnytter vi da muligheden for at bringe erhvervslivet endnu tættere sammen. Det er kontakter som disse, der senere kan skabe vækst, flere jobs og penge i kassen”, fortæller Tommy Langhoff, adm. Direktør i Business Kolding og baggrunden for at koble landkamp og business sammen.

Når de gode relationer på tværs er grænsen er udviklet, skal virksomhederne se Tyskland, der skal op imod de forsvarende verdensmestre fra Brasilien.

Seneste nyheder

I efteråret serverede Business Kolding marketingkonceptet Marketing á la Carte, en række arrangementer, hvor deltagerne kunne blive meget klogere på forskellige marketingdiscipliner. Nu er det nye menukort klar.

Undersøgelser viser, at danske små og mellemstore virksomheder generelt ser et forretningsmæssigt potentiale i brugen af Additive Manufacturing (AM), herunder 3D print, men er udfordret af manglen på kvalificerede medarbejdere.

I denne uge er det Sannie Poulsen, du kan lære bedre at kende. Sannie står for “alt det sjove”, hun er nemlig event- og marketingmedarbejder.