Cand.merc.aud. uddannelserne samles i Kolding

SDU´s revisoruddannelse cand.merc.aud samles fra september 2018 på SDU Kolding. Herved styrker SDU uddannelsens studiemiljø og øger muligheden for at gennemføre aktiverende undervisning. Studiepladserne, der før blev udbudt i Odense udbydes nu i Kolding.

Yderligere så kommer der en erhvervskandidat til Kolding på samme uddannelse. Den erstatter deltidsordningen.

Prodekan for Uddannelse, Det Samfundsvidenskabelige Fakultet SDU, udtaler:

”Vi har samlet uddannelsen til ét udbudssted primært for at kunne styrke studiemiljøet på uddannelsen, idet vi ved, at et godt studiemiljø er fremmende for en aktiv læring. Endvidere har vi ved at samle uddannelsen på et sted bedre mulighed for fremadrettet at kunne udvikle indholdet af uddannelsen, så den til stadighed lever op til de faglige krav, der stilles, og ikke mindst løbende kan indfri de forventninger, som virksomhederne, herunder revisionsvirksomhederne, har til de færdige kandidaters kompetencer.”

Borgmester Jørn Pedersen udtaler:

Opbygningen af et attraktivt og erhvervsrettet uddannelsesmiljø er helt centralt for Koldings udvikling. Derfor er det en stor glæde, at SDU satser på Kolding, senest med samlingen af universitetets revisoruddannelse i byen. Det er en kæmpe gevinst for erhvervslivet.

Statsaut. Revisor, Henrik Larsen, Beierholm udtaler, ” flytningen til SDU Kolding er super godt for de studerende, for Kolding og for vores branche”.

Se hvem der stiller op…

Torsdag d. 23. februar 2023 er der generalforsamling i Foreningen Business Kolding, hvor der skal vælges 10 nye medlemmer ind i Repræsentantskabet. Se listen over opstillede her!

For 6. gang præsenterer Business Kolding et nyt "Marketing á la Carte"-menukort, hvor du frit kan vælge mellem en række smagsprøver på forskellige marketingdiscipliner – alle tilsat en god portion netværk, sparring, faglig viden samt en lang række praktiske fif, som du kan gå hjem og bruge i din markedsføring.

Mød de nominerede

12 virksomheder går spændt og venter på at få lov til at fortælle nyheden om, at de er nomineret til en af de fire priser, som uddeles ved Business Koldings Award Show d. 23. februar 2023 på Comwell.