Cand.merc.aud. uddannelserne samles i Kolding

SDU´s revisoruddannelse cand.merc.aud samles fra september 2018 på SDU Kolding. Herved styrker SDU uddannelsens studiemiljø og øger muligheden for at gennemføre aktiverende undervisning. Studiepladserne, der før blev udbudt i Odense udbydes nu i Kolding.

Yderligere så kommer der en erhvervskandidat til Kolding på samme uddannelse. Den erstatter deltidsordningen.

Prodekan for Uddannelse, Det Samfundsvidenskabelige Fakultet SDU, udtaler:

”Vi har samlet uddannelsen til ét udbudssted primært for at kunne styrke studiemiljøet på uddannelsen, idet vi ved, at et godt studiemiljø er fremmende for en aktiv læring. Endvidere har vi ved at samle uddannelsen på et sted bedre mulighed for fremadrettet at kunne udvikle indholdet af uddannelsen, så den til stadighed lever op til de faglige krav, der stilles, og ikke mindst løbende kan indfri de forventninger, som virksomhederne, herunder revisionsvirksomhederne, har til de færdige kandidaters kompetencer.”

Borgmester Jørn Pedersen udtaler:

Opbygningen af et attraktivt og erhvervsrettet uddannelsesmiljø er helt centralt for Koldings udvikling. Derfor er det en stor glæde, at SDU satser på Kolding, senest med samlingen af universitetets revisoruddannelse i byen. Det er en kæmpe gevinst for erhvervslivet.

Statsaut. Revisor, Henrik Larsen, Beierholm udtaler, ” flytningen til SDU Kolding er super godt for de studerende, for Kolding og for vores branche”.

Seneste nyheder

Business Kolding søger en erhvervskonsulent, med særligt ansvar for medlemsservice og medlemshvervning; og som skal facilitere erhvervs-netværk inden for grøn omstilling og bæredygtighed, der understøtter FNs verdensmål.

Energistyrelsen har afsat 200 mio. kr. til energieffektiviseringer i 2020 og samlet set ca. 3,5 mia. kr. frem mod 2030. Det er en udmøntning af Energiaftalen fra 2018 og Klimaaftalen for energi og industri 2020.

COVID-19 har desværre stadig fæste i Danmark, og vi kan nok også desværre se ind i et efterår og en vinter, hvor vi fortsat skal tage forbehold for at hindre, at situationen eskalerer.