Cand.merc.aud. uddannelserne samles i Kolding

SDU´s revisoruddannelse cand.merc.aud samles fra september 2018 på SDU Kolding. Herved styrker SDU uddannelsens studiemiljø og øger muligheden for at gennemføre aktiverende undervisning. Studiepladserne, der før blev udbudt i Odense udbydes nu i Kolding.

Yderligere så kommer der en erhvervskandidat til Kolding på samme uddannelse. Den erstatter deltidsordningen.

Prodekan for Uddannelse, Det Samfundsvidenskabelige Fakultet SDU, udtaler:

”Vi har samlet uddannelsen til ét udbudssted primært for at kunne styrke studiemiljøet på uddannelsen, idet vi ved, at et godt studiemiljø er fremmende for en aktiv læring. Endvidere har vi ved at samle uddannelsen på et sted bedre mulighed for fremadrettet at kunne udvikle indholdet af uddannelsen, så den til stadighed lever op til de faglige krav, der stilles, og ikke mindst løbende kan indfri de forventninger, som virksomhederne, herunder revisionsvirksomhederne, har til de færdige kandidaters kompetencer.”

Borgmester Jørn Pedersen udtaler:

Opbygningen af et attraktivt og erhvervsrettet uddannelsesmiljø er helt centralt for Koldings udvikling. Derfor er det en stor glæde, at SDU satser på Kolding, senest med samlingen af universitetets revisoruddannelse i byen. Det er en kæmpe gevinst for erhvervslivet.

Statsaut. Revisor, Henrik Larsen, Beierholm udtaler, ” flytningen til SDU Kolding er super godt for de studerende, for Kolding og for vores branche”.

Seneste nyheder

For mere end 40 år siden startede el-virksomheden AB Electric op i Det Gamle Mejeri i Bjert – siden har de været igennem en rivende udvikling, og er flyttet i større lokaler på Birkedam i Kolding. Tanker og tiltag om bæredygtighed og grøn omstilling kommer i dag både virksomheden og deres kunder til gode.

Hvert år offentliggør Børsen en liste over de 1000 største virksomheder i Danmark. I corona-året 2020 landede den samlede omsætning i disse virksomheder på 3346 mia. kr., hvilket overraskende er højere end 2019, hvor tallet var på 3310 mia. kr. 25 virksomheder fra Kolding kommune er på listen.

Der er så uendeligt mange uddannelser, man kan vælge imellem i dag, men hvordan finder man den rette uddannelse? Og hvilke kompetencer efterspørger virksomhederne?