Bliver du ramt af Brexit?

Resultatet af det britiske parlamentsvalg betyder med stor sandsynlighed, at Storbritannien officielt
udtræder af EU 31. januar.

Erhvervshusene står klar med støtte til de danske virksomheder, der bliver påvirket – både til afdækning af udfordringer og muligheder i forbindelse med den nye handelssituation.

Virksomhederne vil via programmet kunne få dækket halvdelen af op til 75.000 kr. til ekstern konsulentbistand. Erhvervshusene har allerede kortlagt relevante eksperter, som virksomhederne kan købe konkret rådgivning fr.a omkring britiske handelsforhold.

Læs mere omkring hvordan du kan få hjælp, hvis du er en Brexit-ramt virksomhed.

Har du brug for sparring, så kontakt Projektchef Andreas Cæsar Møller Jensen fra Erhvervshus Sydjylland på mail ac@ehsyd.dk og mail 2498 8003.

Seneste nyheder

Lean-værktøjer kan anvendes i alle brancher lige fra produktion til administration, for det gælder om at kigge efter forskellige typer af spild i hverdagen. Et IBA-hold i Lean-ledelse brugte egne virksomheder som case i undervisningen, og de fandt tilsammen mulige besparelser for 7,6 millioner kroner.

Et socialøkonomisk partnerskab er et lokalt virksomhedssamarbejde. Du kan blive meget klogere på, om det er noget for dig ved et arrangement d. 7. juni - eller du kan tage fat i Jakob Thoftdall Westphall hos Business Kolding for at få en snak om mulighederne.

Efter en stor nedgang i turistovernatninger under coronaepidemien, er tallene igen på vej i vejret, når det gælder overnatninger i Kolding kommune.