Aller Aqua Group åbner sin 3. produktionslinje i Egypten

Kun 2 år efter åbningen af en helt ny fiskefoderfabrik, har Aller Aqua Group d. 3. maj officielt indviet endnu en produktionslinje i Egypten.

”Vores datterselskab, Aller Aqua Egypt, har siden opstarten oplevet massiv vækst i salg af vores miljøvenlige fiskefoder på det egyptiske marked. Derfor besluttede vi allerede sidste år at iværksætte opførelsen af endnu en produktionslinje, som vi altså nu er klar til at tage i brug”, forklarer formanden for Aller Aqua Egypt, Henrik Halken. ”Vi etablerede os i landet i 2011 og har lige siden haft travlt med at opbygge en slagkraftig organisation, samt moderne produktionsfaciliteter. ”

Så sent som i sidste måned vandt firmaet, for 2. gang, prisen for bedste produkt til akvakultur i Mellemøsten på en udstilling i Dubai. Denne pris er med til at øge interessen for Aller Aquas produkter i blandt andet Emiraterne, hvortil vi netop har startet eksport. Det er dog ikke uden udfordringer, at drive forretning i Egypten, der er under store politiske og økonomiske forandringer. Således oplevede vi i 2016, at landet fra den ene dag til den anden devaluerede sin valuta, med ca. 60%. Og i 2011 var landet igennem en revolution i forbindelse med det ”arabiske forår”.
Det har dog ikke afskrækket os fra at udvide vores aktiviteter på det afrikanske kontinent, og således investerer vi i år ca. 10 mio. USD i opførelsen af en ny fabrik i Zambia, som vi åbner til efteråret.

Akvakultur er verdens hurtigst voksende fødevaresektor – og især Afrika med sin hastigt voksende befolkning får brug for gode og sunde fødevarer i de kommende år.

Seneste nyheder

Man opgør ofte klimaaftryk i hvor mange CO2-ækvivalenter der udledes. Det gør man for at have en fælles måleenhed for klimagassernes forurening. Der er nemlig stor forskel på effekten af de tre primære klimagasser CO2, metan og lattergas. Aller Aqua kan fra denne uge deklarere CO2-akvivalenten på alle deres produkter.

Den 1. november fik medarbejderne hos Business Kolding en ny kollega – men faktisk er det et kendt ansigt og en tidligere kollega, Niels-Arne Lauridsen, der vender tilbage.

717 er allerede medlemmer

Der har været en stor stigning af medlemmer hos Foreningen Business Kolding det seneste år – og måske er det netop oven på en corona-krise der er brug for at virksomhederne står sammen. Vi har netop rundet 717 medlemmer af Foreningen.