Aller Aqua bygger ny fabrik

Aller Aqua Group med hovedsæde i Christiansfeld har netop igangsat byggeriet af en ny fabrik i Siavonga i Sydafrika.

Fabrikken, der skal stå klar til september, får en produktionskapacitet på 50.000 tons fiskefoder om året. Den vil være den mest teknisk avancerede fiskefoderfabrik i det sydlige Afrika.

Siden Aller Aqua Group begyndte produktionen af fiskefoder for mere end 50 år, har der været konstant vækst. Udover fabrikken i Danmark har firmaet bygget fabrikker i henholdsvis Polen i 2001, Tyskland i 2007, Egypten i 2015 og Kina i 2017.

Seneste nyheder

Business Koldings Go Green inviterer alle interesseret til morgenmøde og morgenbrød. Fokus for morgenmøderne er FN17 verdensmål og bæredygtig udvikling. Der vil være 5 morgenmøder, med hvert sit tema. Temaerne er valgt efter bæredygtighedskompasset, som fokuserer på de 5 udviklingstrin i bæredygtig virksomhedsudvikling.

CO2-Klubben skifter navn

I december 2020 overtog Foreningen Business Kolding driften af erhvervsnetværket "CO2-Klubben" fra Erhvervsgruppen Kolding, og netværket er vokset fra 42 til imponerende 192 medlemsvirksomheder, der deler en fælles vision om, at sænke CO2 udledningen i Kolding Kommune - men medlemmerne har fået blod på tanden, så nu sker der noget nyt!