Aller Aqua bygger ny fabrik

Aller Aqua Group med hovedsæde i Christiansfeld har netop igangsat byggeriet af en ny fabrik i Siavonga i Sydafrika.

Fabrikken, der skal stå klar til september, får en produktionskapacitet på 50.000 tons fiskefoder om året. Den vil være den mest teknisk avancerede fiskefoderfabrik i det sydlige Afrika.

Siden Aller Aqua Group begyndte produktionen af fiskefoder for mere end 50 år, har der været konstant vækst. Udover fabrikken i Danmark har firmaet bygget fabrikker i henholdsvis Polen i 2001, Tyskland i 2007, Egypten i 2015 og Kina i 2017.

Seneste nyheder

Ejerne bag Danmarks eneste producent af analoge tavler, Nordisk Group – tidligere Nordisk Skoletavle Fabrik, overvejede for fire år siden i hvilken retning virksomheden skulle bevæge sig, og i den forbindelse blev bæredygtighed udstukket som et pejlemærke. Det fortæller Nicky Thybo, Business Unit Manager, der udgør tredje generation i Nordisk Group.

”Klong-klong-klong!”. Hos entreprenørfirmaet Aarsleff Rail bimler og bamler den gamle skibsklokke tirsdag formiddag, og det betyder altid, at nu er der kage, fordi der er noget at markere. Og det er også tilfældet her.

På SDU Kolding vil de studerende gerne mødes med virksomhederne – og omvendt. Det gør de i SDU Link, der har til formål at styrke “linket” mellem de studerende på SDU Kolding og områdets virksomheder – bl.a. via virksomhedsbesøg og oplæg på skolen. Senest gik turen til GLS Danmark.