Aller Aqua bygger ny fabrik

Aller Aqua Group med hovedsæde i Christiansfeld har netop igangsat byggeriet af en ny fabrik i Siavonga i Sydafrika.

Fabrikken, der skal stå klar til september, får en produktionskapacitet på 50.000 tons fiskefoder om året. Den vil være den mest teknisk avancerede fiskefoderfabrik i det sydlige Afrika.

Siden Aller Aqua Group begyndte produktionen af fiskefoder for mere end 50 år, har der været konstant vækst. Udover fabrikken i Danmark har firmaet bygget fabrikker i henholdsvis Polen i 2001, Tyskland i 2007, Egypten i 2015 og Kina i 2017.

Seneste nyheder

Man opgør ofte klimaaftryk i hvor mange CO2-ækvivalenter der udledes. Det gør man for at have en fælles måleenhed for klimagassernes forurening. Der er nemlig stor forskel på effekten af de tre primære klimagasser CO2, metan og lattergas. Aller Aqua kan fra denne uge deklarere CO2-akvivalenten på alle deres produkter.

Den 1. november fik medarbejderne hos Business Kolding en ny kollega – men faktisk er det et kendt ansigt og en tidligere kollega, Niels-Arne Lauridsen, der vender tilbage.

717 er allerede medlemmer

Der har været en stor stigning af medlemmer hos Foreningen Business Kolding det seneste år – og måske er det netop oven på en corona-krise der er brug for at virksomhederne står sammen. Vi har netop rundet 717 medlemmer af Foreningen.